Dagelijkse nieuwsbrief

Onze redactie stelt dagelijks een nieuwsbrief samen met een of meerdere artikelen uit de actualiteit die u op uw vakgebied raken. De kracht van onze redactie is dat wij de actualiteit vertalen naar voor u praktisch toepasbare informatie. Dat doen wij door het nieuws te duiden maar veelal ook te verwijzen naar zogenaamde 'Kennisdocumenten' uit de uitgebreide Kennisbank van Fintool. Voor toegang tot alle kennisdocumenten, rekenmodellen en de Wft-Helpdesk adviseren wij u om een abonnement te nemen.

Betaal alleen voor wat u gebruikt.

Fintool is een dienst voor professionals door professionals. Onze dienstverlening is gebaseerd op een abonnement. Al vanaf het voordelige Fintool Basic-abonnement heeft u onbeperkt toegang tot de kennisbank en alle rekenmodellen.

    Als u kiest voor een betaald abonnement, geeft u ons toestemming om door middel van een maandelijkse incasso het abonnementsgeld af te schrijven van uw rekening. We werken niet met ingewikkelde contracten. Opzeggen kan op ieder moment, zonder opzegtermijn. Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw.

    Lees verder…

    Er bestaan 3 niveau's. Hieronder de verschillen:

    Fintool Basic (€ 9,95 per maand)

    • De dagelijkse Nieuwsbrief en toegang op de site tot het archief met nieuwsartikelen
    • Toegang tot de Kennisbank met diverse rekenmodellen
    • Toegang tot alle Helpdeskvragen in het archief
    • Mogelijkheid om gereduceerd credits aan te kopen tbv de 'Extra Diensten'

    Fintool eXpert (€ 11,99 per maand)

    • De dagelijkse Nieuwsbrief en toegang op de site tot het archief met nieuwsartikelen
    • Toegang tot de Kennisbank met diverse rekenmodellen
    • Toegang tot alle Helpdeskvragen in het archief
    • Permanent Actueel via PA.fintool.nl
    • Mogelijkheid om gereduceerd credits aan te kopen tbv de 'Extra Diensten'

    Fintool PRO (€ 36,24 per maand)

    • De dagelijkse Nieuwsbrief en toegang op de site tot het archief met nieuwsartikelen
    • Toegang tot de Kennisbank met diverse rekenmodellen
    • Toegang tot alle Helpdeskvragen in het archief
    • Permanent Actueel via PA.fintool.nl
    • Onbeperkt gebruik van de helpdesk (Fair user policy)

    Met uw credits kunt u:

    • Een vraag stellen aan de deskundige Helpdesk (20 credits)
    • Permanent Actueel activeren  (5 credits per abonnee per maand)
    • Binnenkort volgen nog meer extra diensten

    Credits

    Wilt u meer diensten gebruiken dan dat er standaard in uw abonnement zitten? U wilt bijvoorbeeld voor meerdere medewerkers WftNU afnemen? Dat kan eenvoudig, via het kopen van aanvullende credits. Wij belonen trouwe klanten graag met extra aantrekkelijke tarieven. Dus hoe meer credits u koopt, hoe minder u per credit betaalt.

    • 100 credits € 100,00 excl. BTW = € 1,00 per credit
    • 250 credits € 237,50 excl. BTW = € 0,95 per credit
    • 500 credits € 450,00 excl. BTW = € 0,90 per credit
    • 1.000 credits € 850,00 excl. BTW = € 0,85 per credit
    • 5.000 credits € 4.000,00 excl. BTW = € 0,80 per credit

    Praktijkgerichte oplossing

    Fintool biedt haar klanten nieuwe mogelijkheden voor het vergroten van hun toegevoegde waarde.

    Fintool is een unieke, praktijkgerichte oplossing. Onze dienstverlening is gebaseerd op een maandabonnement vanaf € 9,95 incl. BTW.

    Door de invoering van Credits zit u niet vast aan een langlopend contract, maar betaalt u alleen voor die diensten die u ook daadwerkelijk gebruikt.

    Lees verder…

    Fintool Permanent Actueel is een unieke, schaalbare oplossing. Wij bieden u de keuze dat u zelf bepaalt welke mate van ondersteuning u wenst. Optimalisatie voor ieder individueel adviesbedrijf want u beslist wat u wanneer waaraan wilt besteden.

    Door de invoering van betaling met Credits zit u niet vast aan een langlopend contract, maar betaalt u alleen voor die diensten die u ook daadwerkelijk gebruikt. Als abonnee van Fintool ontvangt u maandelijks ook nog eens 5 Award-credits. U bent vrij deze te besteden of juist op te sparen voor gebruik op een later tijdstip.

    Ervaringen van gebruikers

    U moet het zelf ervaren! De reacties van financieel dienstverleners die u zijn voorgegaan is waar wij het voor doen!

    'Wij vinden fintool erg handig. De kosten zijn schappelijk, terwijl je toch even een kritisch punt uit je advies kunt checken. Dat scheelt uitzoekwerk en bespaart je op die manier de nodige tijd en dus geld.'
    Martijn Sprengers van V&W Adviseurs

    Lees verder…
    Wij maken sinds jaren naar tevredenheid gebruik van het kenniscentrum Fintool, het is een zeer goede aanvulling op onze dagelijkse werkzaamheden. Elke cliënt heeft zijn specifieke kenmerken en vragen als het gaat om het adviseren van hypotheken en alles wat daarbij komt kijken. Wij maken bij onze adviesgesprekken met cliënten ook gebruik van de helpdesk en deze voldoet geheel aan onze wensen. Op elke vraag volgt snel en een deskundig antwoord, vragen en antwoorden zijn natuurlijk ook terug te vinden op de website van Fintool zelf. De dagelijkse nieuwsbrief bevat bruikbare informatie en wordt door ieder van ons gelezen en gearchiveerd. Kortom, Fintool is een goede aanvulling op de dagelijkse werkzaamheden en wij bevelen dit zeker aan!
    Tevreden Fintool gebruiker Kees de Bruyn
    "Hartelijk dank voor uw heldere uitleg."
    Peter van Haaften
    Directeur en financieel adviseur

    "Helemaal duidelijk, hiermee heb ik weer de bevestiging die ik zocht. Bedankt!"
    Harry Waaijenberg
    van Ede Assurantiën BV

    "Bedankt weer voor je snelle reactie!"
    Gert Jan van Houwelingen
    De Hypotheekadviseur Brielle

    "Ontzettend bedankt voor uw uitvoerige antwoord. Ik heb hier in ieder geval wel veel van geleerd.

    Het is nog even afwachten hoe de behandelaar van X ermee omgaat, maar de regelgeving

    is me in ieder geval goed duidelijk geworden."

    Meer ervaringen van onze gebruikers

    Deskundige helpdesk

    20 Credits (Fintool abonnees ontvangen 60 Award-credits per jaar)

    De deskundige Fintool Helpdesk helpt u met het nemen van belangrijke beslissingen op klantdossierniveau. Beslissingen die van grote invloed kunnen zijn op de kwaliteit van uw advies. En waar u graag een deskundige second opinion over wilt, omdat u zekerheid over de kwaliteit van uw advies wilt. De Helpdesk bestaat al meer dan 19 jaar. Veel abonnees van Fintool maken regelmatig gebruik van de Helpdesk om zo tot de juiste adviezen te komen

    Lees verder…

    Het stellen van een vraag aan de Helpdesk kost 20 credits. Heeft u meer haast dan kunt u zelfs telefonisch overleg plegen met de Helpdesk. De vergoeding voor deze eXpress-service bedraagt slechts 30 credits.

    eXpert-abonnees ontvangen maandelijks 5 Award-credits en kunnen zo tot wel 3 gratis vragen stellen aan de helpdesk.

    Voor PRO-abonnees is het gebruik van de helpdesk zelf volledig inbegrepen in de maandelijkse abonnementskosten.

    Ervaring en bewezen kwaliteit

    Permanent Actueel is een aanvulling op onze dienstverlening aan onze klanten. Zo houden wij al meer dan 14 jaar honderden hooggekwalificeerde adviseurs geïnformeerd met de Fintool Nieuwsbrief en de Kennisbank. Ontwikkeld en beheerd door zeer ervaren professionals, die met grote vakkennis en betrokkenheid bij uw werk de content van de Nieuwsbrief en de Kennisbank voor u samenstellen.

    Lees verder…

    Het hart van de redactie:

    Edwin Zijdenbos

    Als financieel planner breed opgeleid. Heeft ruim 22 jaar ervaring in de financiële branche en fungeert geregeld als vraagbaak / sparringpartner voor financieel dienstverleners. Speerpunten zijn o.a. fiscaliteiten, pensioen / lijfrente en rekenmodellen in Excel.

    Henry Meijer, MFAS

    Ontwikkelde het in de branche gerenommeerde Belastingadviesprogramma en levert daarnaast talloze functionele bijdragen, rekenmodules en overige praktische zaken aan de kennisbank Fintool.

    Daarnaast zijn er inhoudelijke specialisten, die vragen van gebruikers beantwoorden en regelmatig vakinhoudelijke bijdragen leveren.

    Permanent Actueel Vakbekwaam

    Permanent actueel is één van de nieuwe Vakbekwaamheidseisen, voor klantmedewerkers binnen een financiële onderneming. Vormvrij, dus iedereen mag het op eigen wijze invullen. Fintool heeft hiervoor een unieke aanpak ontwikkeld. Gebaseerd op de visie dat u in uw adviespraktijk dagelijks optimaal Permanent actueel wilt werken. Fintool kiest daarom voor een praktijkgerichte aanpak. Die daadwerkelijk recht doet aan de gedachte achter de nieuwe regels: uw advies aan uw klanten moet permanent gebaseerd zijn op actuele kennis en inzichten.

    Lees verder…

     

    Fintool Permanent actueel ondersteunt u bij 4 klantgerichte doelen:

    1. U bent voortdurend op de hoogte van de actualiteit en u kunt deze toepassen voor uw klanten.
    2. U heeft een betrouwbare, actuele bron voor verdiepingsinformatie over relevante onderwerpen. Zo kunt u bijvoorbeeld gebruik maken van diverse rekenmodellen.  
    3. U heeft een externe kennispartner waarmee u kunt sparren als u een dossier heeft waarover u vragen heeft.
    4. U kunt aantonen dat u uw medewerkers actief faciliteert bij Permanent actueel werken.

    Uw onderneming moet ervoor zorgen dat klantmedewerkers permanent actueel vakbekwaam zijn. Dit betekent dat klantmedewerkers altijd vakbekwaam zijn en dat zij op de hoogte zijn van actuele ontwikkelingen op hun vakgebied.

    Voor adviseurs bij financiële dienstverleners gold al de verplichting dat zij goed op de hoogte zijn van actuele ontwikkelingen.
     

    Deze verplichting geldt vanaf 1 januari 2014 voor ALLE klantmedewerkers.
     

    Wat zijn klantmedewerkers?

    Dit zijn medewerkers binnen een financiële onderneming die inhoudelijk contact met klanten hebben. Daartoe behoren in ieder geval de medewerkers die klanten adviseren over een financieel product, zoals levensverzekeringen, schadeverzekeringen, pensioenen en hypothecaire kredieten. Maar ook medewerkers die een klant informeren over bijvoorbeeld de samenstelling of de werking van een financieel product zijn klantmedewerkers. Het is hierbij niet vereist dat zij ook daadwerkelijk adviseren. De telefoniste die klanten uitsluitend telefonisch doorverwijst naar een bepaalde afdeling valt hier niet onder.

    Uitgangspunten bij invullen open norm

    De verplichting om permanent actueel vakbekwaam te zijn, is een open norm. Uw onderneming mag zelf bepalen hoe die norm wordt ingevuld. Veel financiële dienstverleners vragen de AFM om richting te geven bij deze open norm en daarom biedt de AFM u hiervoor een aantal handvatten. Uw beleid moet erop gericht zijn dat:

    1. De klantmedewerker permanent op de hoogte is van de actuele ontwikkelingen.
      De klantmedewerker neemt de informatie over actuele ontwikkelingen die relevant is voor zijn of haar functie en vakgebied tot zich. Denk bijvoorbeeld aan een wijziging in wet- en regelgeving die tot een andere fiscale behandeling van hypotheken leidt of het recht op vrije advocaatkeuze bij een rechtsbijstandverzekering.
    2. De klantmedewerker actuele ontwikkelingen kan toepassen.
      De klantmedewerker begrijpt welke impact actuele ontwikkelingen hebben op zijn of haar werk en kan het toepassen. Hij of zij begrijpt bijvoorbeeld of (een advies over) een bestaand product door gewijzigde wet- en regelgeving aangepast moet worden en hij of zij kan dat ook uitvoeren.

    Deze twee uitgangspunten stellen uw klantmedewerkers in staat om de klant goed te bedienen. De invulling van de open norm permanent actueel vakbekwaam moet daarom minimaal aan deze uitgangspunten voldoen. De AFM vindt het niet strikt noodzakelijk dat financiële dienstverleners tussentijds de actuele kennis van individuele klantmedewerkers toetsen, maar de AFM vindt het positief als financiële dienstverleners dit wel doen. Dit tussentijds toetsen biedt daarnaast voordelen in de aansturing van klantmedewerkers en het aantoonbaar maken van de kennis die zij hebben opgedaan. Daarnaast kan het helpen om adviserende klantmedewerkers goed voor te bereiden op de driejaarlijkse PE-examens.

    U kunt er uiteraard voor kiezen om vast te leggen welke informatie verschillende klantmedewerkers tot zich hebben genomen en of ze dit kunnen toepassen in hun dagelijkse werkzaamheden. Dit draagt naar de mening van de AFM bij aan het aantonen dat uw individuele klantmedewerkers permanent actueel vakbekwaam zijn.
     

    Praktische invulling

    Zoals hierboven is aangegeven is de verplichting om permanent actueel vakbekwaam te zijn een open norm. U kunt dit naar eigen inzicht invullen en daardoor laten aansluiten bij de werkwijze van uw onderneming. Vanzelfsprekend zal een eenmanszaak hier een andere invulling aan geven dan een grote bank. Maar het principe is voor iedereen gelijk. U kunt bijvoorbeeld informatie delen via intranet, opleidingsdagen organiseren, er aandacht aan besteden tijdens een wekelijks teamoverleg of u besteedt het uit door een speciaal abonnement aan te schaffen. Hierbij is de kwaliteit van kennisdeling en de mate waarin klantmedewerkers het kunnen toepassen belangrijker dan de vorm. U ziet, inzetten van Fintool eventueel aangevuld met extra diensten van Fintool voor al uw klantmedewerkers sluit hier volledig op aan.
     

    Leg uw beleid vast in uw bedrijfsprocessen

    De AFM verwacht dat financiële dienstverleners vastleggen hoe zij invulling geven aan permanente actuele vakbekwame dienstverlening. Dit kunt u doen in uw bedrijfsprocessen (AO/IC). Het is niet noodzakelijk om dit voor iedere medewerker individueel te bepalen en vast te leggen, wel moet dit op functieniveau helder en vastgelegd zijn.

    U kunt er uiteraard voor kiezen om vast te leggen welke informatie verschillende klantmedewerkers tot zich hebben genomen en of ze dit kunnen toepassen in hun dagelijkse werkzaamheden. Abonnees van Fintool kunnen tegen zeer lage kosten aanvullende diensten afnemen die deze taak voor u uit handen neemt.

     

     

    Abonneren

    Neem een proefabonnement op Fintool…

    Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.
    Abonneren

    Adresgegevens

    Fintool

    Telefoon 085 - 111 89 99
    Telefax 085 - 111 88 80
    E-mail: info@fintool.nl
    KvK 27256668

    Fintool bv © 2003/2024. Alle rechten voorbehouden.
    Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.